Otomobil üreticileri, müşterilerin hoşuna gitse de gitmese de abonelik sistemlerini yaygınlaştırıyor. BMW ısıtmalı koltuklar için aylık ücret talep etmeyi denedi, ancak kullanıcılar buna yanaşmadı. Mercedes-Benz ise EQ modellerinde yıllık 1.200 $ karşılığında "Hızlanma Artışı" sunmaya devam ediyor. Ne yazık ki Volkswagen de bu stratejiyi benimsemeye başladı.

Auto Express, İngiltere pazarındaki tüketici sitesinin ID.3 Pro ve Pro S'in tam 231 bg gücü yerine 204 bg güç ile listelendiğini fark etti. Satır aralarını okuduğumuzda, araç sahiplerinin "isteğe bağlı güç yükseltmesini bir ücret karşılığında etkinleştirebilecekleri" yazıyor. VW, araç sahiplerine bir aylık ücretsiz deneme, aylık veya yıllık abonelik ya da aracın ömrü boyunca satın alma seçeneği sunuyor. Yani; aylık 16,50 £, yıllık 165 £ veya kalıcı olarak 649 £ ödemeni bekleniyor.
Bu ödeme seçenekleri, diğer bir yandan aracını "leasing" yöntemiyle sadece birkaç yıl kullananların işine geliyor. Automotive News Europe'un 2023'ün sonlarındaki bir yazısına göre, İngiltere'de leasing yöntemiyle satılan araçların %40'dan fazlası tam elektrikli modeller.

Otomobil üreticileri elektrikli veya içten yanmalı araçlara daha fazla yazılım yerleştirdikçe; beygir gücü, güvenlik özellikleri veya diğer donanım özelliklerine erişim için ödeme yapmak daha da kolaylaşacaktır. VW'nin İngiltere'de başlattığı bu uygulama, diğer markalara ve pazarlara da kısa sürede yayılabilecek bir tehlike...
Elektrikli Araçlarda Abonelik Sistemi

Auto Express, İngiltere pazarındaki tüketici sitesinin ID.3 Pro ve Pro S'in tam 231 bg gücü yerine 204 bg güç ile listelendiğini fark etti. Satır aralarını okuduğumuzda, araç sahiplerinin "isteğe bağlı güç yükseltmesini bir ücret karşılığında etkinleştirebilecekleri" yazıyor. VW, araç sahiplerine bir aylık ücretsiz deneme, aylık veya yıllık abonelik ya da aracın ömrü boyunca satın alma seçeneği sunuyor. Yani; aylık 16,50 £, yıllık 165 £ veya kalıcı olarak 649 £ ödemeni bekleniyor.
Bu ödeme seçenekleri, diğer bir yandan aracını "leasing" yöntemiyle sadece birkaç yıl kullananların işine geliyor. Automotive News Europe'un 2023'ün sonlarındaki bir yazısına göre, İngiltere'de leasing yöntemiyle satılan araçların %40'dan fazlası tam elektrikli modeller.

Otomobil üreticileri elektrikli veya içten yanmalı araçlara daha fazla yazılım yerleştirdikçe; beygir gücü, güvenlik özellikleri veya diğer donanım özelliklerine erişim için ödeme yapmak daha da kolaylaşacaktır. VW'nin İngiltere'de başlattığı bu uygulama, diğer markalara ve pazarlara da kısa sürede yayılabilecek bir tehlike...