Ateşleme sistemi arızaları son zamanlarda bir çok arabada ortaya çıkan ve oldukça yaygın bir arızadır. Daha çok LPG’li araçlarda görülen bir arıza olsa da, benzinli araçlar için de sorun ve tehlike teşkil eden ateşleme sistemi arızaları nelerdir? Sorusunun yanıtını veriyoruz.
Bujilerde çatlakların oluşması, kablo bağlantılarında kısa devre meydana gelmesi, elektrik kesintisi ya da kaçaklarının yaşanması bu tür bir sorunu işaret edecektir. Bu durumda arızaların tespit edilmesi için çeşitli yöntemlere başvurulacaktır. Kullanım süresi dolduğunda veya yıprandığında beklenmedik ani arızalara neden olabilen ateşleme sisteminin onarılması için titizlikle hareket edilmelidir. Ateşleme bobini parçalarını tek olarak veya parçalar halinde değiştirebilir ve böylelikle ömrünü uzatarak büyük masraflardan kaçınabilirsiniz.
Ateşleme Sistemi Arızaları Nasıl Belli Olur?
Ömrünü tamamlayarak zayıf hale gelen ateşleme sistemi arızaları nelerdir? Sorusuna yanıt bulabileceksiniz. Kabloların yenisiyle değiştirilmesi, uçların temizlenmesi, distribütör kapağındaki ıslaklıkların alınması, buji tiplerinin uygun seçilmesi veya şasi yaptığında değişimin yapınmasıyla etkili çözümler üretilmiş olacaktır.
Arızanın akü veya marş motorunda meydana gelmesi halinde ise tamiratların ve ayarlamaların araç marka ve modellerine göre uygun şartlarda gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Duman atması, daha fazla yakıt tüketmesi, motorun teklemesi, aracın çalışmaması veya motorun sarsılması gibi şikayetlerde arızaların giderilmesi için hemen servisle görüşebilirsiniz.

Yaklaşık olarak 30 km’de değişecek olan ateşleme bobini çalışmadığında aracınızı çalıştırmanız da mümkün olmayacaktır. Tekleme, duman atması, gücünün düşmesi ya da yakıtın artması gibi şikayetlerden kurtulmak için ciddi sorunlara yol açmadan harekete geçebilirsiniz.